بانک اطلاعات قطعه سازان گمنام کشور در مازندران تهیه می‌شود

به گزارش سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران، علیرضا ابراهیمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار علم و فناوری با اشاره به راه‌اندازی سایت معرفی سازندگان قطعات خودرو خورده‌پا در استان مازندران، اظهار کرد: بسیاری از قطعات وارداتی به کشور توسط سازندگان قطعات خودروی که نام و نشان زیادی ندارند در کشور و استان مازندران ساخته می‌شود.

وی این سایت در راستای حمایت از تولید داخل و معرفی سازندگان قطعات خودروی داخلی راه اندازی شده است، گفت: هدف ما حمایت از تولید و جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

این تولید کننده با سابقه قطعات خودرو کشور با اعلام اینکه بسیاری از قطعه سازان حرفه‌ای کشور در حال فعالیت هستند اما چندان شناخته شده نیستند، گفت: هدف ما معرفی تولیدات این قطعه سازان به بازارهای داخلی و حتی خارجی است.

ابراهیمی با اعلام اینکه این تولید کنندگان و قطعه سازان در سایت تحت عنوان آسطکو یدک فعالیت خودشان را متمرکز می‌کنند، افزود: شناسایی تولید کنندگان و قطعه سازان یکی از برنامه‌های دارای اولویت ما است، پس از تهیه بانک اطلاعات قطعه سازان گمنام برنامه داریم که از  ظرفیت آنها برای تامین قطعات و نیازمندی‌های داخلی استفاده کنیم.

تولید کننده با سابقه قطعات خودرو معرفی قطعات تولید شده توسط تولید کنندگان و قطعه سازان گمنام از دیگر برنامه‌های راهبردی مجموعه ما هست، افزود: هدف گذاری برای اتصال تولید کنندگان قطعات به مصرف کنندگان واقعی از دیگر برنامه‌های مجموعه ما است.

وی با اعلام اینکه بارها و بارها ما مشاهده کردیم که تعدادی از واحدهای تولیدی در کشور لنگ قطعات هستند و با توجه به شرایط تحریم امکان تهیه آن در داخل کشور وجود ندارد، گفت: در کشور ما تولید کنندگان و قطعه سازانی هستند که کم یاب‌ترین قطعات را می‌سازند و اگر نمونه مشابه وجود داشته باشد نسبت به مهندسی معکوس آن اقدام می‌کنند.

ابراهیمی در حال حاضر در مجموعه‌ای که فعالیت می‌کنم، بسیاری از ادوات وارداتی را می‌سازیم، افزود: مشکل اینجاست که این سازندگان محلی برای معرفی و ارائه کالاهای تولیدی خودشان ندارند که بنا داریم با راه اندازی این سایت مشکل دسترسی نیازمندان واقعی به قطعات تولیدی کشور را فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه بر اساس برنامه‌ریزی این سایت ۱۰ روز دیگه راه اندازی می‌شود، گفت: بیش از هزار نفر از قطعه سازان کشور به دلیل شناختی که از فعالیت بنده در حوزه تولید و قطعات دارند برای همکاری اعلام آمادگی کردند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: بنده خودم ۴ هزار و ۱۷۰ خودرو را اسقاط کردیم، از طرفی در حوزه صنعت و معدن بسیاری از قطعاتی که وارد می‌شود استوک بوده که ما بنا داریم از ظرفیت نخبگان دانش بنیان خودمان برای تولید قطعات مورد نیاز کارخانجات استفاده کنیم.

وی با اشاره به همکاری سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران برای تهیه بانک اطلاعاتی جامع قطعه سازان کشور، گفت: رایزنی‌های اولیه در این حوزه آغاز شده است و مقرر شد که با همکاری همدیگر نسبت به راه اندازی این سایت اقدامات بعدی انجام شود.

انتهای پیام/

 

پیمایش به بالا