فراخوان برگزاری استارتاپ کشاورزی و منابع طبیعی در مازندران

یاسر رحمتی خورشیدی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری با بیان اینکه ارسال ایده ها به استارت آپ کشاورزی و منابع طبیعی تا ۲۵ دی ماه تمدید شد، اظهار داشت: فراخوان این استارت آپ از چند ماه قبل صادر و تاکنون ۲۵ طرح ارسال شده است .

وی با اشاره به اینکه  این استارت آپ برای نخستین باردر استان برگزار می شود، یادآور شد: با توجه به رویکرد جدیدی که در بخش کشاورزی ایجاد شده به نظر می‌رسد که میزان استقبال از این استارتاپ افزایش یابد.

این مسئول هدف از برگزاری استارت آپ را شناسایی افراد نخبه در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین معرفی و شناسایی بسیجیان نخبه در عرصه کشاورزی اعلام کرد و افزود: ایجاد فضای انگیزشی برای افراد توانمند در حوزه  کشاورزی و معرفی افراد نخبه به مجامع علمی بالاتر از دیگر اهدافی است که در این دوره به شدت پیگیری می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در پاسخ این سوال که تاکنون چند نفر در حوزه بسیج مهندسی کشاورزی و جامه هدف با این طرح همکاری داشتند، گفت: تاکنون ۶۰۰ کارشناس طرح بسیج همگام در سطح استان با ما همکاری داشتند و چهار هزار  نفر در جامعه هدف عضو بسیج هستند و۳۰ نفر  از اساتید و هیات علمی در حوزه های تخصصی پشتیبان فکری ما هستند.

خورشیدی در پاسخ به این سوال که چقدر به اهداف سازمان نزدیک شدید و با ایده آل ها فاصله دارید ، گفت:  برا ساس ابلاغیه برنامه ها از سازمان بسیج بالغ بر ۹۰ الی ۹۵ درصد طرح ها  که در فصول مختلف برای سازمان بسیج تعیین شده به مرحله اجرایی رسیده است،اما بنای توسعه  فعالیت و معرفی بهتر جامعه کشاورزی در سطح استان و فضایی که مدنظر مجموعه نظام در بخش تولید سالم و اصلاح الگوی مصرف نهاده های شیمیایی و حل مشکلات را داریم،البته این کار نیازمند حمایت دستگاه های مرتبط اجرایی است.

وی در ارتباط با فعالیت مراکز علمی با این مجموعه در سطح استان، گفت: تفاهم نامه همکاری با مراکز دانشگاهی مانند دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی برای استفاده از ظرفیت دانشگاهی منعقد کردیم و همچنین  تفاهم نامه ای با مراکز تحقیقات کشاورزی  و منابع طبیعی استان و کشور برای تبادل اطلاعات استان و استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی در آموزش مربیان طرح همکار در سطح روستاها به امضا رسیده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی برگزاری اردوهای جهادی مشترک در مناطق محروم را از کارهای ویژه بسیج کشاورزی عنوان کرد و گفت:از ابتدای سال تاکنون ۱۵ اردو برگزار شده و شانزدهمین اردو در مناطق محروم هزارجیریب نکا  در حال برگزاری است و نیروهای طرح همکار با همکاری جهاد کشاورزی در حال انجام خدمات هستند.

خورشیدی در مورد برنامه طرح بسیج همگام در مناطق محروم روستایی و عدم شناخت کافی روستاییان در بخش تولید اظهار داشت: فلسفه وجودی طرح بسیج همگام در مناطق روستایی و میدانی بخش کشاورزی حمایت از کشاورزان در بخش تخصصی تولید و الگوی کشت محصولات کشاورزی با همکاری مراکز خدمات کشاورزی و نیروهای جهاد کشاورزی است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه خدمات طرح بسیج همگام به صورت رایگان است، عنوان کرد: داروها و خدمات در این طرح به صورت رایگان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در اختیار مردم مناطق محروم قرار می گیرد و تاکنون میزان  استقبال مردم از اجرای این طرح بسیار مناسب بوده است.

انتهای پیام/

پیمایش به بالا