پیشرفت‌های علمی استان مازندران را مدیون پژوهشگران هستیم/طرح‌های پژوهشی در راستای رفع نیازهای استان هدایت شود

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران،محمد هادی موذن  با تبریک هفته پژوهش، اظهار کرد: توجه به پژوهش امری ضروری و مورد نیاز کشور است.
وی تصریح کرد: بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها در سایه توجه به پژوهش به سرانجام مقصود رسیده است.
مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران با اعلام اینکه پژوهش مبنای توسعه در کشور است،گفت: بسیاری از پیشرفت‌های علمی در استان مازندران را مدیون فعالیت‌های پژوهشگرانه هستیم.
وی با اعلام اینکه اهمیت مسائل پژوهشی در کشور به اثبات رسیده است، افزود: به همین جهت باید برنامه‌ریزی مناسبی برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی در کشور و به تبع آن در استان مازندران انجام شود.
موذن با اشاره به وجود برخی مشکلات در استان، گفت: بسیاری از طرح‌های پژوهشی به دلیل اینکه در اختیار نخبگان قرار نگرفته مسکوت مانده و بسیاری از پروژه‌های پژوهشی عملیاتی شده به دلیل عدم حمایت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی تنها در حد پژوهش وطرح‌های تحقیقاتی باقی مانده است.
وی خاطر نشان کرد: پژوهش دریچه عظیم به سوی رفع مشکلات و چالش‌های اجتماعی است و باید از این ظرفیت برای توسعه استان مازندران بهره‌برد.
مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران، یادآور شد: در حال حاضر توچه به پژوهش‌های بومی و منطقه‌ای یکی از نیازهای ضروری و اساسی است.
وی با اعلام اینکه برای حمایت از محققان و پژوهشگران نیاز داریم که در سیاست گذاری‌ها از ظرفیت‌های پژوهشی استفاده شود،افزود: پژوهشگر فرصت‌ها و چالش‌های یک منطقه را به خوبی مورد ارزیابی قرار داده و آئینه تمام نمایی از نیازمندی‌ها را تهیه کرده و در نهایت برای برون رفت مشکل راه حل مناسب ارائه می‌کند.
موذن با اعلام اینکه بر اساس اطلاعات کسب شده، طرح‌های پژوهشی زیادی در استان مازندران موجود داست که قابلیت بررسی در سیاست گذاری دارد، گفت: انتظار است متولیان استانی پیش از ارائه طرح و برنامه به دنبال طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی باشند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران در ارتباط با حمایت از پژوهشگران استان مازندران، افزود: بسیاری از طرح‌ها و ایده‌های نخبگانی در این مجموعه پس از دریافت طرح‌های پژوهشی به ثمر رسیده است.
مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران خاطر نشان کرد: طرح‌های زیادی مبتنی بر پژوهش در سازمان ارائه شده که در سایه ارتباط سازمان با دانشجویان و پژوهشگران عملیاتی شده است.
وی خاطر نشان کرد: پژوهشگران متعددی در حوزه‌های مختلف با سازمان بسیج علمی و پژوهشی همکاری می‌کنند و در سایه این پژوهش‌های چند مراکز رشد بر اساس نیاز سنجی منطقه‌ای در اقصی نقاط استان مازندران ایجاد شده است.
مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران با اشاره به برنامه‎ریزی انجام شده برای ایجاد مراکز رشد، در نقاط مختلف استان مازندران، افزود: این مراکز بر اساس نیازهای نخبگانی از غرب تا شرق استان فعالیت خویش را آغاز کرده است.
وی در پایان، گفت: برای توسعه استان مازندران و حمایت از نخبگان نیاز است که مدیران استانی نیازمندی‌های پژوهشی خویش را در اختیار مراکز قرار داده و از ظرفیت این طرح‌های پژوهشی در حوزه سیاست گذاری و اجرا استفاده کنند.
انتهای پیام/

پیمایش به بالا