به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران، محققان در تلاش هستند که حس لامسه مجازی را مانند رسانههای بصری ۳۶۰ درجه در دسترس قرار بدهند.
سیستمهای واقعیت مجازی کنونی به ارائه احساسات لمسی ضربهای از طریق کنترلگرهای دستی میپردازند. اما دستاورد دیزنی، چارچوبی است که به کاربران اجازه میدهد از میان طیف گستردهای از احساسات معنیدار به انتخاب پرداخته تا صحنههای بصری را تکمیل کرده و از آنها در دستگاههای بازخوردی لمسی مختلف استفاده کنند.
فناوری لمسی دیزنی به اتصال یک موتور بازی واقعیت مجازی با یک دستگاه لمسی سفارشی میپردازد. این فناوری به کاربر اجازه میدهد تا بازخوردهای لمسی را ساخته، شخصیسازی کرده و با رویدادهای در حال اجرا در یک موتور بازی واقعیت مجازی مرتبط کنند.
این اپلیکیشن که VR360HD نام دارد، با استفاده از یک هدست مصرفی و صندلی لمسی آزمایشگاه دیزنی ساخته و آزمایش شده است.
این صندلی شامل شبکهای از شش فعالکننده ارتعاشی-لمسی در پشت آن و دو لرزاننده در داخل صندلی و پشت آن است. شبکه مذکور به تولید حسهای حرکتی موضعی در کمر پرداخته و دو لرزاننده به ارتعاش دو ناحیه مختلف بدن میپردازند که میتواند احساس حرکت را ایجاد کند.
کاربران میتوانند از میان مجموعهای از اثرهای حسی که توسط دیزنی ساخته و آزمایش شده، انتخاب کنند. این اثرها با اصطلاحات رایجی مانند باران، ضربان یا لرزش غرش شناخته میشوند و میتواند به گونهای تنظیم شوند که توسط کاربر قابل تشخیص باشند و بتوانند نمنم باران را از بارش شدید تفکیک کنند.ایسنا/
انتهای پیام