وی با اشاره به دریافت وام از صندوق نوآوری و شکوفایی، تصریح کرد: متاسفانه بیشتر تمرکز صندوق به شرکتهای واقع در استان تهران است و شرکتهای شهرستانی از وامهای این صندوق بهره چندانی نمیبرند، در واقع اگرچه هدف صندوق در راستای توزیع پول برای حمایت از شرکتها قابل قبول است، ولی صندوق بیشتر منافع خود را در نظر میگیرد.
آدرسی، فرایند ثبت مالکیت فکری را طولانی عنوان کرد و ادامه داد: فرایند ثبت به قدری طولانی است که مساله زمانبر و هزینهبر بودن تولید میتواند احتمال کپیبرداری ایده را افزایش دهد.
وی همچنین جذب سرمایهگذاری را در این حوزه دشوار اعلام و تصریح کرد: سرمایهگذاری در حوزه دانشبنیان خطرپذیری بالایی دارد و با توجه به اینکه محصولی برای اولین بار تولید میشود، احتمال شکست آن وجود دارد، اما سرمایهگذار نباید به این موضوع توجه کند، چراکه اگر اقدامات شرکت با نتیجه همراه شود نه تنها سوددهی بالایی دارد، بلکه به دلیل کم بودن رقبا میتواند بازار را نیز در اختیار بگیرد.
آدرسی، فروش محصولات دانشبنیان را نیز دشوار دانست و تاکید کرد: لازم است با به کارگیری تدابیری همچون فراهم کردن زمینه بازاریابی در فضاهای مختلف، فروش این محصولات را که بر پایه ابتکار و برای اولین بار در کشور انجام میشود، تسهیل کنیم.