به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران، این تحقیق که در مجله Physics منتشر شده، حاکی از آن است که فیزیکدانان به نظریههای مملو از جزئیات ریاضیاتی توجه کمتری نشان میدهند.
محققان با استفاده از تحلیل آماری استنادات به ۲۰۰۰ مقاله یک مجله مهم فیزیک دریافتند که مقالات حاوی تعداد معادلات ریاضی زیاد، کمتر مورد ارجاع فیزیکدانان دیگر قرار میگیرند.
به گفته آنها، این مساله بسیار مهم است زیرا نشان میدهد که ممکن است بین نظریه ریاضی و کار تجربی یک قطع ارتباط وجود داشته باشد و میتواند نشانگر مانع بزرگی برای پیشرفتهای علمی مختلف باشد.
این یافتهها نشان میدهد که بهبود آموزش فارغالتحصیلان علوم کمکی نخواهد کرد زیرا دانشجویان فیزیک پیش از فارغالتحصیلی در زمینه ریاضیات آموزش های لازم را دیدهاند.
محققان تصور میکنند که راهحل آن در ارتباط شفافتر کارهای بسیار تخصصی و فنی نهفته است؛ برای مثال، زمان کافی برای توضیح معنی معادله صرف شود.ایسنا/