انجام پژوهش درباره میزان آمادگی ساختمان های مازندران /همکاری با دانشگاه‌های خارج استان برای فعالیت‌های پژوهشی جدید

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران،غلام غلامی با اشاره به اینکه در طول سال یک الی دو بار فعالیت‌های پژوهشی کاربردی از سوی جمعیت هلال احمر استان مازندران صورت می‌گیرد،گفت:در سال گذشته پژوهشی با عنوان میزان آمادگی ساختمان‌ها در برابر زلزله انجام شد که نتایج آن در اختیار کارگروه تخصصی امداد و نجات استان قرارگرفت.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر مازندران اضافه کرد:در پژوهش انجام شده ساختمان‌ها به چند قسمت انبوه،بتنی، غیر بتنی و..تقسیم بندی شدند و میزان استحکام و مقاومت آنان در برابر زلزله مشخص شد وبه صورت مقاله  در اختیار مراکز علمی و شهرداری‌ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ هم طی انجام پژوهشی میزان آگاهی مردم درباره کمک‌های اولیه در زمان حوادث مورد ارزیابی قرار داده شد،گفت:نتیجه این پژوهش سبب شد تا طرح‌های آموزش همگانی با گستردگی بیشتری در استان برگزار شود.

tm.jsp

غلامی با اشاره به اینکه معمولا اساتید مرکز علمی – کاربردی جمعیت هلال‌احمر پژوهش‌های مورد نظر را انجام می دهند،افزود:جمعیت هلال احمر استان در تلاش برای همکاری با دانشگاه‌های خارج استان به منظور تحت تاثیر قرارنگرفتن نتیجه پژوهش‌های گذشته در سال جاری است

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان مازندران در ادامه به اجرای فعالیت‌های آموزشی از سوی این نهاد اشاره کرد و گفت:فعالیت‌های آموزشی به دو دسته همگانی و تخصصی تقسیم می‌شود و نوع همگانی به دو صورت کلاسیک و کوتاه مدت برگزار می‌شود.

غلامی با اشاره به اینکه در آموزش کلاسیک یک دوره کامل کمک‌های اولیه به افراد علاقمند آموزش داده می‌شود،افزود: آموزش کوتاه مدت یا مبتنی بر نیاز  معمولا طی ۲ الی ۴ساعت  زمان می برد.

وی بیان کرد: آموزش همگانی تحت عنوان طرح خادم هم با کمک مربی‌های جمعیت هلال احمر در محل درب منازل به اعضای خانواده داده می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان مازندران با بیان اینکه کلاس‌های آموزش تخصصی برای امدادگران و نجات گران برگزار می‌شود،گفت:معمولا امدادگران و نجات گران با کمک همین آموزش‌ها،آمادگی لازم را در برابر حوادث احتمالی به دست می آورند.

انتهای پیام/

پیمایش به بالا