اینترنت اشیاء در خدمت کشت گلخانه‌ای

به گزارش  عمومی سازمان بسیج  علمی و پژوهشی مازندران، به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، سید محمد امین موسوی نخبه مازندرانی موفق به طراحی و تولید اپلیکیشن کشاورز همراه شده است.

این نخبه مازندرانی اسم این اپلیکیشن را فارمینو نامگذاری کرده است که بنا بر اظهارات خودش فازهای مختلفی برای آن طراحی کرده است.

وی با اعلام اینکه این اپلیکشن در حال حاضر در کافه بازار قابل دانلود است، افزود: طرحی که در این سامانه قابل دریافت است برای  ساده‌ترین نیازهای بخش کشاورزی قابل استفاده است.

موسوی دیگر قابلیت این اپلیکیشن را کنترل دستگاه‌های مختلف کشاورزی اعلام کرد و گفت: از این سیستم در دستگاه‌های مختلف استفاده کردیم و به موفقیت‌های مناسبی رسیدیم.

وی یادآور شد: با استفاده از این طرح سیستم اتوماسیون گلخانه‌ای را راه اندازی کردیم که در این طرح دما، شدت نور و میزان نیازمندی‌های مواد غذایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

این نخبه مازندرانی با اعلام اینکه  از این سیستم در دستگاه خشک کن هم بهره‌برداری کردیم، افزود: پیشنهاد اولیه برای استفاده از این سیستم با توجه به نیازمندی‌های که یک کشاورز مازندرانی به ما اطلاع داده بود را در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از این ایده سبب شده است که محصول  تولید خشک شده توسط این دستگاه قابلیت صادرات داشته باشد.

موسوی یادآور شد: دستگاه خشک کن با قابلیت کنترل نرم افزار موبایل داری ۱۸ مدل اتاق کابین است.

وی در ارتباط با هزینه‌های این  دستگاه، گفت: اپلیکیشن اولیه کشاورزی آنلاین که رایگان در کافه بازار در دسترس قرار دارد.

این نخبه مازندران خاطر نشان کرد: برای کشت گلخانه‌ای نیاز است که سیستم‌های مرتبط در گلخانه‌ها نصب شود که بستگی به میزان فضا و نیازمندی‌های افراد دارد.

وی در ارتباط نصب دستگاه هوشمند بر روی خشک کن‌ها گفت: اینترنت اشیاء بکارگیری شده در خشک کن جز مزیت‌های دستگاه‌های تولیدی مجموعه ما بوده و همین موضوع زمینه افزایش کیفت طرح را فراهم کرده است.

پیمایش به بالا