طرح آفت کش ارگانیک مورد حمایت سازمان بسیج علمی مازندران در مدار تولید قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران به نقل از  خبرگزاری علم و فناوری یکی از اقدامات اثرگذار سازمان بسیج علمی و پژوهشی در سال‌های اخیر حمایت از ایده نخبگان علمی در سطح کشور است.

سازمان بسیج علمی و پژوهشی برای حمایت از نخبگان و ایجاد انگیزه بین این قشر از ایده‌های روی کاغذ نخبگان حمایت کرده است و بسیار از طرح‌ها از ایده تبدیل به پدیده و حتی به مرحله تولید انبوه رسیدند.

عالیشاهی یکی از نخبگان مازندرانی است که طرح اولیه‌اش در سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران از زمانی که ایده بوده مورد حمایت قرار گرفته است.

درباره جرئیات این طرح و آخرین وضعیت آن گفت و گوی می‌کنیم با نخبه مازندرانی اهل شرق استان که مجموعه تولیدی‌اش گام بزرگ برای تولید محصولات ارگانیک در کشور برداشته است.

IMG11362850

از زمان شروع مصاحبه نام سازمان بسیج علمی مازندران را به خوبی می‌شناسد و نسبت به  اقدامات حمایتی  محمد هادی موذن و تیمش به عنوان مسؤول  سازمان بسیج استان  قدر دان بوده است.

درباره طرح پرسیدم پاسخ داد: تولید آفت کش‌های ارگانیک را در دستور کار داریم و امروز پروژه ما به مرحله تجاری سازی رسیده است و در حال حاضر با پنج نفر از نیرو در شهرک صنعتی بیشهر مشغول فعالیت هستیم.

وی خاطر نشان کرد: تولید همه نوع آفت کش‌های ارگانیک در محصولات کشاورزی را در پروسه کاری خویش داریم.

IMG11353525

این نخبه مازندرانی اضافه کرد: طرح اولیه ما در سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران مورد حمایت قرار گرفته و همین موضوع انگیزه خوبی برای توسعه کار بوده و با تلاش دسته جمعی امروز مشغول فعالیت هستیم.

عالیشاهی درباره میزان تولیدات خودش، گفت: در حال حاضر هشت تن در ماه آفت کش‌های بدون ضرر و فاقد مواد شیمایی تولید می‌کنیم.

وی یادآور شد: همه آفت کش‌های محصولات کشاورزی از تولید تا انبارداری را در پروسه تولید خودمان گنجانده‌ایم.

IMG11311014

این نخبه مازندران در ارتباط با میزان استقبال از محصولات، گفت: یکی از موضوعات مورد تاکید تیم ما عدم دریافت تسهیلات بوده از طرفی تولید محصولات با کیفت را در دستور کار خویش قرار دهیم و همین موضوع باعث موفقیت تیم بوده است.

وی اضافه کرد:با توجه به اتفاقاتی در حوزه بازار ارز ایجاد شده و از طرفی همه محصولات تولیدی ما در داخل کشور به سرانجام رسیده همین موضوعات زمینه موفقیت تیم ما را فراهم کرده است.

عالیشاهی اضافه کرد: افزایش قیمت در بازار کود و سم و از طرفی عدالت در قیمت گذاری کالای تولیدی ما زمینه رای برای جذب خریداران به خوبی فراهم کرده است.

وی درباره میزان اثرگذاری محصولات آفت کش‌های ارگانیک، گفت: این محصول در نقاط مختلف کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد،کشاورزان استان‌های خوزستان، اصفهان و فارس از محصولات تولیدی ما بهره‌برداری می‌کنند.

عالیشاهی با اعلام اینکه در چند محصول استراتژیک برنج و هلو آفت کش‌های تولیدی مجموعه ما مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیان کرد: نتایج اثربخشی آفت‌ کش‌های ارگانیک ما در نقاط مختلف کشور به خوبی ملموس است  و همین موضوع زمینه دلگرمی اعضای گروه را فراهم کرده است.

وی درباره قیمت محصولات تولیدی، افزود: در سورتینگ ماده‌ای که قرار است به عنوان قارچ کش مورد استفاده قرار گیرد و شیمایی و وارداتی است لیتری یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اما این محصول را به قیمت ۲۰۰ هزار تومان بدون خطرات شیمایی در اختیار فعالان این عرصه قرار می‌دهیم.

نخبه مازندرانی در ارتباط با میزان حمایت‌های مسؤولان استانی، گفت: با حمایت‌های یکی از متولیان استانی در جهاد کشاورزی این طرح به صورت پایلوت در یکی از مناطق استان اجرا شده که در نقاط مختلف استان روی محصولات برنج به خوبی پاسخ داده و در شهرهای مختلف استان مورد استفاده قرار گرفته و نتایج مناسبی دریافت گرفتیم.

IMG11304720

وی با اعلام اینکه مجوز اولیه این محصول را به عنوان مواد کودی از آب و خاک دریافت کردیم، گفت: پاسخ‌ اولیه مناسب بوده از آب و خاک جواز بهبهود دهنده رشد را دریافت کردیم.

عالیشاهی درباره طرح توسعه این مجموعه صحبت کرد و گفت: در فاز توسعه نیاز به پنج نیروی جدید داریم.

وی درباره روال تجویز آفت کش‌ها برای محصولات کشاورزی، بیان کرد: کارشناسان همکار ما از نزدیک در محل اجرای طرح حاضر شده و متناسب با نیاز محصول نسبت به تجویز آفت کش اقدام می‌کنند.

پیمایش به بالا