این اتوبوسهای سلول سوختی که درصد آلایندگی آنها صفر بوده و به طور چشم گیری میتوانند آلودگیهای زیست محیطی در شهرهای بزرگ را کاهش دهند، در اوایل سال آینده وارد سیستم حمل و نقل عمومی خواهند شد.
اتوبوسهای سلول سوختی تویوتا دارای ۱۰ مخزن هیدروژن با فشار بالا بوده که می تواند ۱۳۲ گالن هیدروژن را در خود جای دهد.
قدرت این اتوبوس از دو موتور الکتریکی تامین شده که ترکیبی از ۲۲۶ کیلو وات (۳۰۳ اسب بخار) قدرت و ۶۷۰ نیوتن متر گشتاور هستند.
سلول سوختی علاوه بر تامین نیروی خود اتوبوس، در مواقع اضطراری مانند یک ژنراتور عمل میکند. همچنین دارای ظرفیت ۲۳۵ کیلووات ساعت و حداکثر خروجی ۹ کیلو وات بوده که به گفته مقامات تویوتا می تواند یک استادیوم را در زمان تاریکی نیرودهی کند.
تویوتا از سال ۲۰۱۵ شروع به آزمایش این اتوبوسهای سوخت هیدروژنی کرده و انتظار میرود تا اوایل سال ۲۰۱۷ فروش این خودروها آغاز شود.
ژاپن قصد دارد تا در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ صد عدد از این اتوبوسها را در جادههای اطراف توکیو به کار گیرد.ایسنا/عکس تزیینی است
انتهای پیام